نگاشته شده توسط: Dr. OZ | دسامبر 28, 2006

Mine Clearance

امروز در مراسمی که انجمن پاکسازی مین با شرکت ابراهیم حاتمی کیا ترتیب داده بودند حاضر شدم. در کنار بحث آثار مین بر غیرنظامیان که در فیلم «به نام پدر» حاتمی کیا به نقد و بررسی گذاشته شد، نکته جالب این جلسه تنوع دیدگاهها در مورد جنگ ۸ ساله بود! حاتمی کیا علیرغم برخی انتقاد ها و به قول خودش درد دلهایی که داشت برای بچه هایی که جنگیده بودند حرمت قایل بود و می گفت ما باید واقعیت ها را در خاورمیانه در نظر بگیریم. و بچه هایمان را طوری تربیت کنیم که بتوانند حق خودشان رابگیرند و تاریخ ایران پر از خاطرات جنگ است. از طرفی دیگر طالب نژاد می گفت این گرفتن حق را نباید با خشونت انجام داد چون دور باطلی از خشونت راه میافتد و در طول تاریخ همه جنگها در نهایت مشکلی را حل نکرده اند.
به نظرم حاتمی کیا ارزشهای ناب دوران جنگ را مهجور می بیند حتی در بین مدعیان حفظ و اشاعه آنها
یک خانم چادری هم بود که میگفت من تنها زنی هستم که اجازه دارم درون همه پایگاهای نظامی بروم و دارم یک مجموعه تلویزیونی میسازم درباره مین ولی نظامیان هیچ اطلاعاتی به من نمی دهند، … حاتمی کیا هم گفت راستش من فکر نمی کنم اصلا اطلاعاتی باشه که بخواهند بدهند! و این که اطلاعات محرمانه است یک بلوف و بهانه است! خاطرات و نظرات آقای منصوریان هم درباره جنگ و ادامه آن (که با شواهدی از نص قرآن بیان شد) برای همه جذاب بود

Responses

  1. e…gharar nashod tanha tanha berina az injaha🙂😉


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

